Gradinița Nanny
“A învăța învățând”
Arată ca un paradox, dar de mai multe ori în spatele unei expresii aparent banală sau chiar naivă se poate vedea un adevăr, pe cât de simplu, pe atât de logic.
Ce înseamnă, de fapt, a învăța? Sigur nu înseamnă a repeta pe de rost ceea ce ai citit atât de multe ori încât nici măcar nu mai știi să recunoști ce înseamnă. A învăța înseamnă a face legături logice între experiențele trăite, citite, împărțite, între ceea ce alimentează creierul nostru dar și mai mult ceea ce face ca sensurile noastre sa fie “trezite”, solicitate, provocate.
Imaginați-vă ce ar putea însemna a citi despre un eveniment și a “intra” în evenimentul respectiv, făcându-ne o imagine, imaginându-ne contextul în care evenimentul s-a petrecut, timp, loc, genul oamenilor implicați, senzațiile lor, nevoile lor, motivațiile lor. Cat de ușor ar fi sa învățăm în felul acesta? Cât vor rămâne în experiența noastră imaginea și senzațiile experimentate?
Ce trebuie pentru a ajunge la un astfel de proces?